W dobie powszechnego dostępu do szerokopasmowego łącza internetowego producenci gier znaleźli wspaniałe rozwiązanie na ograniczenie kosztów dystrybucji własnych tytułów. Kiedyś miłośnicy gier kupowali tytuły na fizycznych nośnikach, na przykład na płytach CD czy DVD, pociągało to za sobą ogromne koszty związane z wyprodukowaniem dużego nakładu płyt i wytworzeniem pudełek.
Obecnie rynek
gier przestawia się na internetową dystrybucję gier komputerowych.
Te zamieszczone tu wpisy z witryny (
http://www.lemans.pl/dla-grup/) zaspokoją Twą ciekawość, jeśli omawiana w tym serwisie tematyka żywo Cię zafascynowała.
Gracz dokonuje rejestracji w jednym z istniejących
sklepów i tam finalizuje zakup gier. Pozyskane gry są przypisane na stałe do konta osoby kupującej, takie rozwiązanie zmniejsza więc przykrości związane z uszkodzeniem płyty.

Napisał: ビッグアップジャパン
Źródło: http://www.flickr.com
Na dzień dzisiejszy tworzy się coraz więcej sklepów wirtualnych, gracze lubią jednak mieć wszystkie swoje tytuły pod ręką i składować je na jednym wirtualnym koncie. Dlatego też firmy, które istnieją na rynku najdłużej, posiadają sporą przewagę nad firmami konkurencyjnymi. Dla komputerów osobistych najliczniejszą sprzedaż prowadzi usługa Steam. Producenci konsol nie zostali daleko za nimi i stworzyli własne rozwiązania tego typu, zanim zrobili to konkurenci. Pionierem w cyfrowej dystrybucji gier na
konsole był Sony z usługą
playstation network. Usługa ta oprócz sprzedaży gier służy za platformę komunikacyjną i pozwala graczom na wspólną rozgrywkę sieciową . Sony za tę usługę pobiera opłatę abonamentową, w ramach której udostępnia własne usługi i nagradza użytkowników dodatkowymi, darmowymi grami.