Metody użycia technologii VoIP przez przedsiębiorstwa

Od jakiegoś czasu znacznie większą popularnością, szczególnie w przedsiębiorstwach, które wielokrotnie kontaktują się z kontrahentami cieszą się aparaty telefoniczne stosujące technologię VoIP. To skrót znaczący dokładnie „Voice over Internet Protocol”. Technologia tego rodzaju umożliwia takie przekształcanie sygnału ludzkiego głosu, by dało się go przekazywać przez internet.


Jak łatwo się domyślić centrale telefoniczne pracujące w tej technologii są o wiele mniej kosztowne w eksploatacji niż standardowe. Z tego powodu właśnie przedsiębiorcy podejmują decyzję o wykorzystaniu takiego rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj:

telefon ip
By móc używać takiej technologii powinniśmy posiadać właściwie dobrany sprzęt. Tutaj mamy dwa wyjścia. Jedno to zainstalowana w firmie bramka voip lub po prostu centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne dające możliwość przekształcenia sygnału z normalnego aparatu telefonicznego na ten, który da się przekazać przez sieć internetową. Często tego rodzaju bramki mają wmontowany system call center. To świetne rozwiązanie, jeżeli kontaktuje się z nami mnóstwo klientów albo my prowadzimy dla przykładu sprzedaż telefoniczną, albo help desk. Należy zwrócić uwagę na takiego typu rozwiązanie. Zredukujemy tym sposobem koszty, nie będziemy przywiązani do konkretnego operatora.

Zamiast bramki można po prostu kupić i zainstalować telefon ip. To pewnego rodzaju typ aparatu telefonicznego, lecz w odróżnieniu od zwykłego nie jest podpięty do żadnej linii telefonicznej, tylko do internetu.

zobacz:

Oczywiście tego typu rozwiązanie ma swoje minusy. Przede wszystkim jest bardziej awaryjna niż zwykłe łącza telefoniczne. nieustannie jest dopracowywana, więc w ciągu kilku lat sytuacja ta powinna ulec zmianie. Aktualnie jednakże powinniśmy się liczyć z zakłóceniami. Oczywiście jeżeli niespodziewanie stracimy dostęp do internetu, będzie jakaś awaria - od razu przestaną funkcjonować również telefony, co może przysporzyć nam wiele strat. Pamiętajmy o tym, podejmując decyzję o tej technologii.

Póki co, gdy jeszcze jest na etapie dopracowywania, dobrze jest dodatkowo posiadać w firmie choćby jedną zwykłą linię telefoniczną, tak na wszelki wypadek. Wtedy będziemy mieć pewność, ze nawet gdy dojdzie do jakiejkolwiek awarii a z internetem będą problemy, to nie zostaniemy całkiem oderwani od możliwości kontaktu z klientami.
19-01-11 20:18:02
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.