Rozwój gier komputerowych

Ludzie grali w gry od bardzo dawna. Jest to sposób na relaks, a także często rywalizację. Jedną z pierwszych gier znanych ludzkości jest gra królewska. Pierwsze wzmianki pisemne o tej rozrywce datowane są na czwarty wiek z Persji, dokąd szachy przywędrowały z Indii. Gramy także w innego rodzaju gry, przykładowo wspomnę tylko domino, gry w karty, czy też futbol.


gra
Napisał: ビッグアップジャパン
Źródło: http://www.flickr.com
Gry zmieniły się wraz z odkryciem komputera domowego. Ogólnie o konsolach możemy powiedzieć właśnie, iż są takimi komputerami z konkretnym przeznaczeniem do grywania w przeróżne gry, dla relaksu. Pierwsze konsole powstały w 1972 roku. Gra w nich zainstalowana, opierała się na przemieszczaniu punkciku na monitorze telewizyjnym za pomocą dwu kreseczek. Minęło 42 lata, zarówno komputery jak i konsole bardzo się zmieniły.


Ogólnie o współczesnych konsolach możemy powiedzieć, że są ośrodkami rozrywki - najnowsze modele konsoli. Gry, które są w nich zainstalowane, oferują rozrywkę każdemu, począwszy od fanów sportu, po fanów literatury Fantazy. Tak więc, możemy kierować drużyny futbolowe i to największe na świecie, możemy również tańcować czy walczyć jako komandos. Unowocześnił się także sposób kontrolowania grą. Tradycyjne dżojstiki zastąpiono
konsola
Źródło: http://www.morguefile.com/
kontrolerem ruchu. Oczywiste jest, że produkuje się wiele rodzajów tych urządzeń. Prawie wszystkich tych urządzeń nie da się uaktualnić, zatem każda nowa wersja oprogramowania oznacza nowe urządzenie. Na kontynencie europejskim wartość rynku gier wideo oblicza się na 40 miliardów Euro w bieżącym roku, co daje 170,4 mld złotych.

Rynek ten bardzo szybko wzrasta. Przewiduje się, że w roku 2015 wzrośnie o ok. 40 procent, czyli osiągnie 60 mld Euro. Rozszerzył się też krąg użytkowników. Co zaskakujące, spora część z nich to dorośli, kobiety ok 35 roku życia i mężczyźni w wieku ok. 40 lat. W Rzeczypospolitej rynek ten ma wartość ok. 320 mln. Euro. Aktualnie w modzie są xBox wyprodukowane przez Microsoft, które reagują na ruch. Podczas gry konsola robi nam fotografie z których można potem się pośmiać, może uczyć nas tańca, pomaga ćwiczyć. Jest możliwość bawić się z towarzyszem.
14-08-18 13:55:15
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.